Жіночі костюми

Творцем першого ділового жіночого костюма початку 20 століття прийнято вважати англійського кутюр'є Джона Редферна – саме він створив перші жіночі сюртуки, що нагадували за кроєм чоловічі.
По суті, еволюція жіночого ділового костюма — це історія емансипації. На рубежі XIX і XX століть жінки робили перші скромні спроби вийти з-під опіки батьків і чоловіків і зайнятися власною справою. У 1871 році імператор Олександр II височайше наказав допускати жінок на службу в суспільні і державні установи. Вже в кінці XIX століття панянки в присутствених місцях нікого не дивували, а з розповсюдженням телефону і електрики жіноча зайнятість стала масовим явищем.
Домігшись нарівні з чоловіками права працювати і отримувати винагороду за свою працю, жінки задумалися, що ж носити на службі. Легковажні вбрання Belle Epoque не задовольняли нагальним потребам, і жінки звернули свій погляд на чоловічий костюм, що складався з довгих штанів і піджака. Штанів довелося чекати своєї години майже століття, а піджак відразу ж був відзначений як щось перспективне. Традиційний комплект для тих небагатьох жінок, які працювали в основному в якості секретарів і вчителів, виглядав стримано і максимально просто: біла блузка з високим коміром-стійкою і незмінною брошкою у ворота, довга вузька чорна спідниця з поясом і мінімум прикрас. На вулиці блузку закривав довгий піджак з тієї ж тканини, що і спідниця.

ЖІНОЧИЙ ДІЛОВИЙ КОСТЮМ ПОЧАТКУ 20 СТОЛІТТЯ

У XX столітті історія ділового костюма перетерпіла значні зміни, що в першу чергу було пов'язано зі стрімкими змінами у всьому способі життя. Особливо радикально змінювався зовнішній вигляд жінки під час воєн. У відсутність чоловіків все більше роботи змушені були брати на себе представниці слабкої статі, і це позначилося на його зовнішності: сукні стали коротшими, одяг — більш просторим і зручним.
І хоча конституція розвинених країн проголошувала статеве рівноправ'я, в першій половині XX століття до жінки, яка претендує на високий політичний або виробничий пост, чоловіки ставилися щонайменше поблажливо. Така жінка повинна була проявити чимало витримки і найнеприємніше — забути про своє жіноче начало і стати схожою на оточуючих її чоловіків, принаймні зовні. Звідси виник образ жінки біля керма влади. Костюм початку 20 століття — це скромне вбрання з спідницею довше коліна, можливо, блуза з бантом (одне з нечисленних допустимих прикрас) та значний портфель замість елегантною сумочки. До 40-х років для жіночого ділового костюма були типові стриманість і аскетичність.
Історія ділового стилю одягу зазнала серйозні зміни лише у повоєнні роки. В тилу представницям слабкої статі часто доводилося виконувати чоловічу роботу, а тому запозичення з уніформи були цілком природні. До кінця 40-х років склався уніфікований еталон ділового костюма. У моді того часу продовжувала домінувати стриманість — жінки носили прості спідниці темних, частіше захисних кольорів і майже чоловічі сорочки, наглухо застебнуті, — лінія фронту була перенесена в офіси відроджуються після фінансового краху корпорацій.

ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ЖІНОЧОГО КОСТЮМА: 50-ТІ – 90-ТІ РОКИ

У 50-ті роки, під керівництвом Крістіана Діора, жінки змінили тактику та стратегію боротьби за своє рівноправ'я. Загальні настрої в моді не могли не торкнутися діловий гардероб. Агресія і виклик вже були неактуальні. Жорсткі лінії в чоловічому дусі замінилися жіночним і квітучим стилю new look. Ділові жінки вибирали приталені жакети і подовжені вузькі спідниці. Втім, у 50-ті роки жіноча праця «вийшов з моди» — набагато краще стала роль зразкової дружини і матері багатодітної родини.
Історія костюма та моди зробила черговий виток у 70-ті роки, коли більшість жінок Європи і Америки мали постійну роботу, тобто проводили на ній як мінімум сорок годин на тиждень.
На зміну строгим костюмам прийшли костюм в стилі Шанель і шовкові блузи, туфлі-човники. Найпоширенішою офісної одягом стали костюми з твіду. З тих пір діловий одяг не зазнавала кардинальних змін.
Продовжилося історичний розвиток костюма в 80-е роки, з розвитком бізнес-стилю. Після цілого десятиліття панування хіп пі-шику, зневажливого ставлення до власного зовнішнього вигляду і кар'єру в Америці, а потім і в Європі нарешті стало модним заробляти гроші і добре одягатися. Настав час, коли жінкам довелося доводити свою рівність з чоловіками. Безцінним посібником у підборі ділового одягу стала книга Джона Моллоя «Жіночий одяг для успіху», випущена в 1977 році.
Саме тоді працююча жінка виявилася головною героїнею глянцевих історій: обкладинки журналів прикрашали сексуальні та успішні красуні, а сторінки рясніли порадами, як «робити великі гроші». Для бізнес-леді творили найкращі дизайнери десятиліття, такі як Ральф Лорен, Кельвін Кляйн та Донна Каран, створюючи образ супержінки і «одяг для успіху». За ними потягнулися й інші модні будинки, представляючи колекції для певного прошарку суспільства, так званих яппі — young urban professional. Костюм, найчастіше складається з блейзера з широкими плечима і сексапільної спідниці-олівця, доповнювали не тільки сліпуче білі сорочки, але і функціональні боді. Не обійшлося і без кітчевих елементів — тоді любили, щоб все виглядало дорого і розкішно. Масивні золоті прикраси, великі гудзики, велика кількість яскравих деталей — все це могли собі дозволити в ділових колах жінки покоління яппі. В їх середовищі правильний костюм був запорукою успіху в просуванні по кар'єрних сходах. Втім, і європейські модельєри не відставали: міланський і паризький подіуми представляли собою парад успішних і незалежних кар'єристок. Талановиті дизайнери давали практичні поради про те, як мінімальними засобами зробити максимальне враження: «Діловій жінці можна обмежитися трьома жакетами, трьома светрами, двома спідницями і сукнею. За умови, що всі ці речі будуть зшиті з дорогих матеріалів».
У 80-і роки в моду увійшло безліч коштовностей і біжутерії. Великі сережки притягували погляди до особи, яка без них втрачалося посеред гігантських плечей. Камені могли бути натуральними або фальшивими — головне, щоб сяяли яскравіше. Девіз: «чим більше, тим краще» стосувався і зачісок. Всілякі засоби для укладання волосся стали лідерами продажу — адже для однієї укладання потрібний чи не цілий флакон. Шалену популярність в 80-е придбав і фітнес: жінки з усіх сил намагалися придбати мужні форми. Однак 80-е не можна назвати часом андрогенної моди — жіноча сексуальність проривалася крізь образ залізної емансіпе: запаморочливі шпильки і вузькі пояси, а часом карколомні декольте доповнювали і врівноважували «чоловічі» риси в костюмі.
До середини 90-х право жінок вести ділові переговори нарівні з чоловіками вже ніхто не оскаржував. Жінки стали повноправними діловими партнерами: не тільки у фінансових колах, але і в політичній еліті з'явилися лідери в спідницях. Історія розвитку жіночого костюма на цьому етапі перетворилася на активне запозичення елементів крою і стилю з чоловічого гардеробу. Чорні брюки стали новою головною складовою офісної уніформи. Бездоганно скроєні костюми визначили ідеальний офісний стиль для леді-денді. Чоловічі кравці почали випуск колекцій жіночого одягу в стилі унісекс. Так, марка Patrick Hellmann однією з перших запропонувала дамам синесерые і коричнево-бежеві брючні костюми, доповнивши їх з німецькою педантичністю сорочками, ременями, трикотажем, пальто і головними уборами. Такі марки, як Kiton, Brioni, Kilgour, раніше займалися лише брутальною чоловічою модою, вловили настрій бізнес-леді і запустили для них спеціальні костюмні лінії.
З тих пір мода змінювалася, і не одного разу: на зміну гранжу прийшов мінімалізм, відверту сексуальність змінив нейтральний екологічний стиль, п'ятдесяті і шістдесяті повернулися, щоб знову зникнути. І тільки діловий костюм ніби не змінився.

ІСТОРІЯ МОДИ: ЖІНОЧИЙ ДІЛОВИЙ КОСТЮМ XXI СТОЛІТТЯ

На початку нового тисячоліття прекрасної статі вже не треба з колишнім завзяттям доводити свою спроможність, а значить, і немає особливої необхідності приховувати свою жіночу натуру під бронею по-чоловічому скроєного костюма. Багато пані всерйоз стали користуватися всім тим, що раніше у великому бізнесі було справжнім табу: «залізні леді» зрозуміли, що жіночність і іноді навіть слабкість часом можуть зіграти їм на руку. На ділових переговорах замиготіли трикотажні комплекти пастельних відтінків, які могли бути доповнені кокетливими спідницями в стилі 50-х. Безумовно, сьогодні офісний дрес-код більш лояльний до модним тенденціям. Жіночий діловий костюм став значно м'якше. Плечі піджаків не такі величезні, в крої більше свободи. Все стало більш елегантним і шикарно-скромним. Головна новина — жінці більше не потрібно бути схожим на чоловіка, щоб домогтися успіху. Вона може залишатися самою собою і носити те, що їй подобається. Жінка стала незалежною — особисто і фінансово. Ця тенденція, що виникла майже двадцять років тому, все більше визначає стиль ділового одягу в наші дні. Все більше і більше прикладів, коли жінки порушують традиційні правила гри і з легкістю замінюють звичний діловий костюм, нітрохи не пошкодивши ділової репутації, і при цьому виграють. Крім появи більш розкутою і зручного одягу на зміну традиційним білому, чорному і сірому приходять приглушені відтінки інших кольорів — коричневого, синього, зеленого, навіть жовтого і оранжевого. Дизайнери змогли додати традиційним «офісним» матеріалів — твиду і букле — трохи пастельній фривольності, замість сорочок нейтральних відтінків запропонували жінкам блузки з квітковим орнаментом і завершили цей свіжий образ яскравими аксесуарами — рукавичками, хустками, краватками, сумка мі, капелюхами. Так до діловій хватці додалися легкість і крапелька щирого гумору. У таких костюмах хочеться вийти з образу «залізної леді» і по-справжньому щиро посміхнутися своїм бізнес-партнерам і конкурентам.
Сьогодні вибір одягу для офісу надзвичайно широкий. Головне обмеження, про який потрібно пам'ятати, — ділове вбрання не повинен бути зухвало сексуальним. На роботі досить виглядати привабливо, а свою сексапільність краще приберегти для вихідних.

Але, незважаючи на свободу вибору, корпоративні дрес-коди обумовлюють типовий наряд жінки, що працює в сферах великого бізнесу, права, політики або банківської справи, орієнтуючись на старі як світ стереотипи: жакет з невеликими, але жорсткими плечима, спідниця або брюки, мінімальний макіяж і непомітні прикраси.

Комментариев нет:

Отправить комментарий